NAV Online regisztrációs tájékoztató

Ez a rövid leírás csupán kiegészítése a NAV Online Számla regisztrációról szóló tájékoztatásának.

  • Az online adatszolgáltatáshoz regisztrált felhasználó(1) és technikai felhasználó(2) regisztrálása szükséges.
  • Csak regisztrált felhasználó(1) jogosult technikai felhasználó(2) regisztrálására.
  • Az adatszolgáltatást az eCorrect számlázó a technikai felhasználó(2) adataival végzi.

 

A NAV Online felhasználó(1) regisztrációhoz szükséges:

  1. cégkapu regisztráció egy olyan felhasználónak, aki jogilag képviselheti a céget
  2. stabil internet kapcsolat
  3. regisztráló cég alapadatai
  4. egy felhasználó név, mely csak betűkből és számokból áll
  5. egy legalább 8 karakterből álló jelszó, amely tartalmaz kisbetűt, nagybetűt és számot (ékezetes és speciális karaktereket nem tartalmazhat)

 

A regisztrációs folyamat megkezdését a következő oldalon kezdheti el, a "REGISZTRÁCIÓ" gomb alatt.

nav-regiszracio

Az adatkezelési tájékoztató elfogadása után az "ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ" opciót kell választani ( minden fontosabb mező mögött van egy "i" betű vagy "*" ahol segítséget kaphat a kitöltéshez.).

Ezután az oldal átirányít az ügyfélkapus bejelentkezésre, ahol az arra jogosult felhasználónak kell bejelentkeznie.

FONTOS: sikeres bejelentkezés után 5 percünk van befejezni a regisztrációt.

ÜGYFÉL REGISZTRÁCIÓ - ALAPADATOK MEGADÁSA:

Itt az ügyfélkapus felületen beregisztrált és bejelentkezett felhasználó adatait kell megadni az adatainak hitelességének ellenőrzése céljából.

Kitöltés után a  "Személyi adatok ellenőrzése" gombra kell kattintani.

Telefonszám formátum minta: +36201231234

A weboldal minden kitöltött mezőt ellenőriz, ha hibás, jelzi azt. Ezért nagyon figyelni kell, hogy ne lépjük túl az ötperces időkorlátot.

A sikeres felhasznló(1) regisztráció után be kell jelentkeznünk, ami után üdvözöl bennünket az online számla felület.

A technikai felhasználó(2) regisztrációja:

Az előző lépésben regisztrált felhasználóval jelentkezzünk be az ügyfélkapun ("BEJELENTKEZÉS").

A "FELHASZNÁLÓK" menüpont alatt hozhatjuk létre az új technikai felhasználót(2).

 

Itt csak egy új, a technikai felhasználónak szánt jelszót várja tőlünk a rendszer, a technikai felhasználó(2) nevét a rendszer generálja.

Létrehozás után a sor végén lévő nyilacskára kell kattintanunk és legörgetnünk az oldal aljára.

Majd a kulcs generálása gomb egy alkalommal történő (1x) megnyomásával (XML) aláíró kulcsot kell generálnunk.

Ha sikeresen megtörtént a felhasználó(1) regisztrálás és a technikai felhasználó(2) regisztrálása és megtörtént az XML aláíró kulcskérés, már csak annyi teendője van, hogy az alábbiakban felsorolt adatokkal keresse fel az eCorrect online számlázó  beállításaiban a "Cégadatok" menüpontját, ahol befejezheti a szükséges beállításokat, a következő adatok megadásával:

  1. Online számla technikai felhasználó azonosító - Bejelenkezési név
  2. Online számla technikai felhasználó jelszó - Jelszó
  3. Online számla technikai felhasználó aláíró kulcsa - Aláíró kulcs
  4. Online számla technikai felhasználó csere kulcsa - Csere kulcs

A megjelölt adatok egy része (1-3) mentéskor azonnal ellenörzése kerülnek.

A csere kulcs (4) kizárólag számla kiállításakor és annak a NAV Online számlarendszerébe való beküldésekor ellenőrizhető.

Fontos, hogy minden adatot pontosan adjon meg.

Amennyiben a számla beküldés, a NAV Online számlarendszerből kapott adatok pontos megadásának ellenére is sikertelen, új technikai felhasználó regisztrálásával új bejelentkezési adatokat kell generálni, a fent leirt lépések megismétlésével.